Ogólnopolski Portal Informacyjny. Portale regionalne BAI.
bai
info bai
katalog bai
gielda bai
Bai Andrzej Kurzawa


 
Wtorek, 11 grudnia 2018
Wybierz miasto na mapie
Policjanci ostrzegają przed śmiertelnymi dopalaczami
Data dodania: 2018-07-31 10:34:05
Policjanci ostrzegają przed śmiertelnymi dopalaczami
Źródło zdjęcia: sxc.hu
Okres letni, w tym głównie wakacje, i związana z tym duża ilość czasu wolnego sprzyja eksperymentowaniu przez dzieci i młodzież z różnymi środkami psychoaktywnymi. Policjanci apelują do rodziców i opiekunów o zwrócenie większej uwagi na zachowanie swoich dzieci.

W ostatnim czasie doszło do wielu zatruć, nawet śmiertelnych. Dopalacze to poważne zagrożenie dla dziecka, to substancje działające na ośrodkowy układ nerwowy, wpływające negatywnie na pracę mózgu, sprzedawane w postaci tabletek, proszków, mieszanin ziół, w postaci suszu, kadzidełek, naklejek tzw.
. „tatuaży”, opakowane w kolorowe, atrakcyjnie wyglądające papierki, nadające im „niewinny” wygląd.

Na co powinno się zwrócić uwagę, co powinno zaniepokoić rodzica /opiekuna
Uwagę rodzica/opiekuna powinny wzbudzić:

-wygląd oczu (zaczerwienione spojówki lub brzegi powiek, łzawienie, opadnięcie powieki, nadmierne rozszerzenie lub zwężenie źrenic, powolna reakcja źrenic na światło, oczopląs przy wpatrywaniu się w stały punkt);
-złe samopoczucie, brak chęci do życia, depresja;
-stany euforyczne, gadatliwość a następnie otępienie i apatia;
-zmiana nawyków żywieniowych - brak apetytu lub objadanie się;
-kłopoty w szkole, wagary, pogorszenie ocen;
-próby wyłudzania lub podbieranie pieniędzy na nieokreślone wydatki;
-nieuzasadnione ataki złości, agresji;
-wychodzenie z domu na krótko, poprzedzone dzwonkiem domofonu lub telefonem od nieznanej osoby;
-wprowadzenie do słownictwa nowych zwrotów, często niezrozumiałych dla dorosłych, --tzw. slangu narkotykowego;
-pojawienie się w domu nowych akcesoriów, typu lufki, sreberka, małe woreczki z zamknięciem strunowym, tzw. dilerki, itp.;
-zmiana zapachu ciała.

Do najczęściej spotykanych skutków pojawiających się w trakcie i po zażyciu tzw. dopalaczy możemy zaliczyć:

-bóle głowy, migrena;
-kołatanie serca (przyspieszone tętno często sięgające 200, duszności, ból w klatce piersiowej;
-agresja, zaburzenia koordynacji ruchowej, drżenie rąk;
-nudności, wymioty, biegunka;
-zmęczenie, osłabienie, brak zdolności koncentracji;
-reakcje alergiczne;
-myśli samobójcze, omamy;
-napady leku, halucynacje;
-nadmierna wrażliwość na dźwięki i światło.


Gdzie szukać pomocy:
800 060 800   Infolinia Głównego Inspektora Sanitarnego
116 111            Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży
800 100 100   Telefon dla rodziców i nauczycieli w sprawie bezpieczeństwa dzieci
800 12 12 12   Dziecięcy telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka

KGP / JR
Tagi: dopalacze, ostrzeżenie, śmiertelne, policja
× Z ostatniej chwili! UWAGA! Nadciąga Marielou! Konferencja prasowa pod hasłem: „ZWIĄZKOWE VOTUM NIEUFNOŚCI DLA MINISTER ZALEWSKIEJ” Pożar w Żorach: w zakładzie wykryto nieprawidłowości
CZYTAJ WIĘCEJ
go to top